Gustum

gustum

EL PROJECTE

gustum 1

El projecte “GUSTUM” neix de la iniciativa de l’antic Consorci Leader Urgell- Pla d’Urgell  l’any 2011. Actualment, l’Associació Leader de Ponent  n’és el grup coordinador i compta amb la col·laboració dels 11 Grups d’Acció Local de Catalunya.

“GUSTUM” pretén posar en valor el producte agroalimentari local més enllà de la seva qualitat organolèptica, i vincular-lo al paisatge, l’economia, la cultura i les tradicions del territori.

OBJECTIUS

“GUSTUM” pretén incentivar la creació d’activitat econòmica al territori a partir de la promoció i la comercialització del producte agroalimentari local i de la sinergia amb altres sectors del territori com el turisme, la gastronomia i el petit comerç.

gustum 2

El projecte es concreta amb els següents objectius específics:

  • Identificar, donar a conèixer i valoritzar els productes i productors locals.
  • Vincular el sector agroalimentari amb el turisme, la gastronomia i el petit comerç.
  • Afavorir l’associacionisme en el sector.
  • Facilitar eines als productors per promocionar i comercialitzar el seu producte.

PÚBLIC OBJECTIU

gustum 3

  • Petits elaboradors de productes locals.
  • Associacions de pagesos i/o elaboradors i cooperatives.
  • Petites empreses elaboradores sempre que produeixin sota algun distintiu de qualitat alimentària.
  • Restauradors, comerciants del territori i establiments de turisme rural.

RECURSOS GENERATS

Alguns dels recursos que ha generat “GUSTUM” són:

  • Web corporativa de “GUSTUM”: www.gustum.org
  • Estudi “Els mercats setmanals del Ter-Brugent”: Conveni de col.laboració UdG-ADRINOC
  • Web de la “Ruta de la Cervesa Artesana de Lleida”: www.cerveserslleida.com
  • Catàleg online dels productors alimentaris de l’Alt Urgell.
  • Edició de diversos materials promocionals i divulgatius: tríptics informatius “Menja’t l’Alt Urgell”, guia de productors alimentaris (Noguera, Ribera d’Ebre, Terra Alta i Urgell), llibret “Ruta de la Llet” del Lluçanès, calendaris “L’Hort al Lluçanès”, postals de productes típics del Lluçanès, fulletons “Vine a Pagès” del Ripollès, adhesius de la campanya “Aquí, vins catalans”, etc.
  • Document “Marc estratègic i pla d’acció per al desenvolupament agroalimentari i turístic de la Vall del Corb”.

Per a més informació del projecte podeu descarregar-vos aquí la fitxa-resum on trobareu tota la informació sobre les accions realitzades i els seus resultats: FITXA

Accions realitzades al 2015:

  • “El Km0 a les escoles”. Iniciativa promoguda per ADRINOC i Fundació Garrotxa Líder.

Accions realitzades al 2016:

  • ” El Km0 a les escoles”. Activitats amb alumnes de l’Escola Volcà Bisaroques i elaboració d’una unitat didàctica de suport “El consum, una cursa sense final”.
  • Assessorament a elaboradors i productors.
  • Viatge d’estudi d’ADRINOC a Wielkopolska (Polònia)

Accions realitzades al 2017:

  • Suport a la campanya “Sopars maridats”.
  • Revaloritzar i visualitzar la xarxa local de mercats setmanals.
  • Assessorament i formació per a productors agroalimentaris.

Accions realitzades al 2018:

  • Participació en el projecte educatiu de La Cúpula per posar en valor el producte agroalimentari de proximitat i donar-lo a conèixer a través d’un recurs educatiu.
  • Acció promocional dels mercats setmanals.

Accions realitzades al 2019:

  • Participació en el projecte educatiu de La Cúpula per posar en valor el producte agroalimentari de proximitat i donar-lo a conèixer a través d’un recurs educatiu.
  • Acció promocional dels mercats setmanals.
  • Promoció de producte local a la Fira de Remença de la Vall de Llémena.

Accions realitzades al 2020:

  • Participació en el projecte educatiu de La Cúpula per posar en valor el producte agroalimentari de proximitat i donar-lo a conèixer a través d’un recurs educatiu.
  • Accions territorials de producció del producte local a través de:
    • Promoció d’un vídeo de l’Associació de Dones del Món Rural.
    • Acció promocional de productes i productors locals ” Espai Gastronòmic” al municipi de l’Esquirol.

Accions realitzades al 2021:

  • Accions territorials de producció del producte local a través de:
    • La campanya de promoció de productes de l’Empordà a través dels restaurants de la Cuina del Vent.
    • La participació en el projecte VOLTA.cat.
    • Difusió de la plataforma Comerç a casa (A casa amb un clic).
    • Col·laboració en la plataforma Delit.
    • Col·laboració en el vídeo Dones del Món Rural a la Catalunya Central.