Sota l’eslògan “Sigues responsable, compra producte local”, els Ajuntaments del Ter-Brugent enceten una acció promocional per impulsar el consum en els mercats i comerços locals del territori

Data Publicat a Notícies

Aquest dimecres 13 de març a  les 10:30h a la Plaça de la Vila d’Amer coincidint amb el dia de mercat, l’alcaldessa d’aquesta població,  Maria Rosa Vila juntament amb altres alcaldes i regidors del Ter-Brugent – Marc Garcia (alcalde de Sant Julià del Llor i Bonmatí) David Sarsanedas (alcalde  La Cellera de Ter),  Salvador Vilalta (regidor de Sant Feliu de Pallerols) i  Joan Soler (regidor de Les Planes d’Hostoles) – han presentat  la campanya promocional dels mercats i comerços locals del Ter-Brugent sota l’eslògan “Sigues responsable, compra producte local!”.

La campanya “Sigues responsable, compra producte local” té per objectiu promocionar els mercats i comerços locals dels municipis de Les Planes d’Hostoles, Sant Feliu de Pallerols, Amer, La Cellera de Ter, Sant Julià del Llor i Bonmatí i Anglès.

Aquesta campanya compta amb material promocional – díptics informatius, cartells, banderoles i bosses de la compra plegables – que es repartiran entre els sis Ajuntaments del Ter-Brugent. Aquesta acció pretén incentivar a la població a consumir producte local a través dels mercats setmanals i comerços locals de la zona.

El tret de sortida de la campanya “Sigues responsable, compra producte local”, ha començat  aquest 13 de març a Amer i s’anirà fent extensiva a les altres poblacions a partir del primer dia de mercat de cada municipi. La campanya consisteix en què el consumidor presenti tres tiquets de compra dels comerços locals o bé de les parades del mercat al seu ajuntament i serà obsequiat mitjançant una bossa de la compra plegable. La campanya tindrà lloc fins a exhaurir les existències de bosses plegables.

Durant el 2017 i dins el projecte de cooperació GUSTUM, ADRINOC amb la col·laboració del grup de recerca Arquitectura i Territori de la Universitat de Girona (UdG)  va elaborar l’Estudi de Mercats del Ter-Brugent conjuntament amb els Instituts d’Amer i Anglès, el Consell Social de la Universitat de Girona i dels ajuntaments de Sant Feliu de Pallerols, les Planes d’Hostoles, Amer, la Cellera de Ter, Anglès i Sant Julià del Llor i Bonmatí. L’objectiu de l’estudi fou valoritzar i visualitzar els mercats i el comerç local per fomentar el consum responsable i sostenible, donant valor al producte agroalimentari produït al territori rural i vinculant-lo amb el paisatge, l’economia, la cultura i les tradicions del territori del Ter-Brugent.

Enguany, com a continuïtat d’aquest estudi, ADRINOC ha realitzat aquesta acció promocional per a potenciar i consolidar el vincle entre els consumidors, els comerços locals i mercats setmanals. El principal objectiu és enfortir el vincle existent entre mercat i comerç local com a mediadors socials entre els productes locals i els ciutadans. D’aquesta manera, els municipis que conviuen amb aquest tipus de comerç de proximitat tenen la capacitat per transformar aquest actiu en potencialitats que poden derivar en la promoció de la gastronomia i la restauració i, per extensió, el turisme.