Gustum

gustum
EL PROJECTE

gustum 1

El projecte “GUSTUM” neix de la iniciativa de l’antic Consorci Leader Urgell- Pla d’Urgell  l’any 2011. Actualment, l’Associació Leader de Ponent  n’és el grup coordinador i compta amb la col·laboració dels 11 Grups d’Acció Local de Catalunya.

“GUSTUM” pretén posar en valor el producte agroalimentari local més enllà de la seva qualitat organolèptica, i vincular-lo al paisatge, l’economia, la cultura i les tradicions del territori.

 

OBJECTIUS

“GUSTUM” pretén incentivar la creació d’activitat econòmica al territori a partir de la promoció i la comercialització del producte agroalimentari local i de la sinergia amb altres sectors del territori com el turisme, la gastronomia i el petit comerç.

gustum 2

El projecte es concreta amb els següents objectius específics:

  • Identificar, donar a conèixer i valoritzar els productes i productors locals.
  • Vincular el sector agroalimentari amb el turisme, la gastronomia i el petit comerç.
  • Afavorir l’associacionisme en el sector.
  • Facilitar eines als productors per promocionar i comercialitzar el seu producte.

 
PÚBLIC OBJECTIU

gustum 3

  • Petits elaboradors de productes locals.
  • Associacions de pagesos i/o elaboradors i cooperatives.
  • Petites empreses elaboradores sempre que produeixin sota algun distintiu de qualitat alimentària.
  • Restauradors, comerciants del territori i establiments de turisme rural.

 

RECURSOS GENERATS

Alguns dels recursos que ha generat “GUSTUM” són:

  • Web corporativa de “GUSTUM”: www.gustum.org
  • Web de la “Ruta de la Cervesa Artesana de Lleida”: www.cerveserslleida.com
  • Catàleg online dels productors alimentaris de l’Alt Urgell.
  • Edició de diversos materials promocionals i divulgatius: tríptics informatius “Menja’t l’Alt Urgell”, guia de productors alimentaris (Noguera, Ribera d’Ebre, Terra Alta i Urgell), llibret “Ruta de la Llet” del Lluçanès, calendaris “L’Hort al Lluçanès”, postals de productes típics del Lluçanès, fulletons “Vine a Pagès” del Ripollès, adhesius de la campanya “Aquí, vins catalans”, etc.
  • Document “Marc estratègic i pla d’acció per al desenvolupament agroalimentari i turístic de la Vall del Corb”.

Per a més informació del projecte podeu descarregar-vos aquí la fitxa-resum on trobareu tota la informació sobre les accions realitzades i els seus resultats: FITXA